donderdag 12 januari 2012

De interactieve gelegenheid- of bedrijfszegel anno 2012

Maakt u er een goed voornemen van? 
De kerstzegels zeggen we voor 1 jaar vaarwel en wat komt hier voor in de plaats? Een frankeermachine? of een unieke eigen bedrijfszegel. Maak van de gelegenheid gebruik en laat dit nieuwe jaar geen kans liggen om uw organisatie op een originele manier te profileren.

De Nederlandse postzegel bestaat in 2012 160 jaar. Zelf vond ik dit een mooie gelegenheid om de zegel eens in het zonnetje te zetten. De postzegel is oorspronkelijk uitgevonden om het overbrengen van post (berichten) effici├źnter te laten verlopen. De zegel is nu niet meer uitsluitend een kwitantie voor een nog te verlenen dienst. Het beeld van de postzegel wordt steeds belangrijker. Een mooie uitdaging voor mij als grafisch ontwerper om in een beeld van 2 x 3 cm over te brengen wat u als bedrijf wilt communiceren.


Interactieve zegel
Maar een postzegel anno 2012 kan veel meer zijn dan een sticker. Het is de poort tot interactiviteit, in gesprek komen met uw doelgroep en meer bezoekers naar uw website genereren.
In het voorbeeld is een QR-code in de zegel opgenomen zodat men met een smartphone direct uw website kan bezoeken.

Wilt u uw bedrijf op een originele manier onder de aandacht brengen, geef dan een postzegel uit. Neem voor de mogelijkheden contact op met www.vizivorm.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen